Friday, September 2, 2011

penantian

kenapa semakin ari bercinta harus semakin risau..orang kate,,kalau nak hidup bercinta dengan aman dan bahagia,,pinta restu dari ayah dan bonda..restu sudah dipinta,,percintaan boleh diteruskan..tapi,,kenapa masih ada ragu2..di peringkat apakah cinta ini..semakin dia memudarkan kehangatan kasih sayang,,semakin aku kuat mengejar cintanya,,..semakin gila aku dengan kasih sayangnya..benar,,dia tidak pernah mengatakan ingin meninggalkan aku,,tidak pernah putus berkorban untukku..tp,,kemesraan yang terjalin ini kian pudar..ahh,,adakah aku yang kuat berprasangka buruk..atau aku sudah benar2 menyintai dan ingin memilikinya sepenuh hatiku..mungkinkah semua ini berlaku di atas kesilapanku sebelum2 ini yang tidak tahu menjaga hatinye..hanya mengikut rentak hatiku..tanpa memikirkan yang dia punya hati untuk dijaga..adakah si dia memberontak di atas kesilapan ku yang terlanjur bodoh itu..sekarang aku harus berusaha untuk melembutkan hatinya seperti dulu..tapi,,berjayakah aku untuk menawan hatinya,,yang kian sepi..aku seperti tidak mampu lagi untuk berdiri..tapi,,masih berusaha untuk beraksi gembira dan bahagia,,untuk menyedapkan hati sendiri dan tidak mahu orang sekeliling terutama keluarga merasa bimbang dan risau di atas kesiksaan jiwa yang aku alami...beri aku kekuatan ya tuhan..lembutkan hati orang yang aku sayangi...